Social Media Marketing

3 x TAK DLA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

25 milionów – to właśnie tyle osób w Polsce używa mediów społecznościowych. Czy Twój biznes nie chciałby do nich dotrzeć? Oto 3 powody, dla których warto dać szansę marketingowi w Social Mediach.

Jedna z podstawowych koncepcji lejków sprzedażowych mówi o tzw. AIDA – przyciągnięciu uwagi, zainteresowaniu, pragnieniu i zakupie. Sam prawdopodobnie w mniej lub bardziej świadomy sposób stosujesz te kroki i „pchasz” swoich potencjalnych klientów w kierunku transakcji, przedstawiając im odpowiednie przekazy. Jednak media społecznościowe pozwalają na dużo więcej.

Przyjrzyj się modelowi lejka sprzedażowego 5A – świadomość, atrakcyjność, pytania, działanie, orędownictwo. Marketing w mediach społecznościowych działa tutaj wręcz doskonale. W prosty sposób możesz przedstawić się tysiącom internautów, pokazać im potem swój produkt, łatwo odpowiedzieć na pytania, dokonać sprzedaży i zyskać orędowników marki. Jeśli Twoją uwagę zwrócił ostatni element, to bardzo dobrze. Media społecznościowe to idealne miejsce do pozyskiwania rekomendacji, które dotrą nie tylko do znajomych Twojego klienta, ale także dadzą Ci upragniony social proof i pokażą innym, że to Twój produkt jest godny zaufania. Media społecznościowe to największa poczta pantoflowa, a to też świetne narzędzie marketingowe nie tylko online.

Chirurgiczna precyzja

Załóżmy, że Twoją grupą docelową są dobrze zarabiające kobiety z dużych miast w wieku 30 – 45. Inwestujesz w bardzo drogi billboard w centrum. Przygląda mu się brodaty Janek, któremu daleko do kobiety. Widzi go też sprzątaczka Basia, której nie stać na Twój produkt. Na koniec przechodzi obok niego licealistka Zosia, której zupełnie nie interesuje Twoja reklama. I tu przyjdą na ratunek media społecznościowe.

Po pierwsze, nie potrzebujesz drogiej reklamy, żeby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Z naszego doświadczenia wiemy, że dobra reklama w mediach społecznościowych może kosztować przedsiębiorcę zaledwie kilkadziesiąt złotych, a ma szansę skutecznie wypełnić notes rezerwacji w restauracji. Niżej podpisana sama tego dokonała.

Po drugie, skutecznie wykluczysz z grupy odbiorców Janka, Zosię i sprzątaczkę Basię. Może i się polubiliście przez te kilka linijek, ale nie oszukujmy się, nie skorzystają z Twoich usług. Facebook daje możliwość wykluczenia osób spoza Twojej grupy docelowej nie tylko na podstawie danych demograficznych, ale też psychograficznych. Możesz chociażby ustawić reklamę tak, by docierała do osób zainteresowanych ekskluzywnymi markami, a tym samym dobrze zarabiających. Panel reklamowy Facebooka daje potężne możliwości targetowania. Możesz trafić do wąskiej grupy, co do której masz pewność, że będzie zainteresowana Twoim produktem lub znaleźć się na wallach wielu ludzi i zwiększyć świadomość istnienia Twojej firmy.

Treść na miarę odbiorcy

Ważnym zagadnieniem w procesie budowania strategii marketingowej jest content marketing. To nic innego jak publikowanie treści dopasowanych do odbiorcy w atrakcyjny i użyteczny dla niego sposób. Aby wiedzieć jakie treści publikować, trzeba znać cele i wartości marki. Nasi specjaliści social media tworzą kreatywne treści dopasowane indywidualnie do charakterystyki firmy danego Klienta. Można rzec, że opiekujemy się firmami w sieci kompleksowo. Dbamy o każdy detal – od tworzonej treści, po określenie grup odbiorców, aż docieramy do tworzenia spójnej całości profilu.

Tylko 3 powody?

Ależ nie, jest ich zdecydowanie więcej. Jak zapewne widzisz, powyższy artykuł dotyczy głównie działań na Facebooku, a jak dobrze wiemy, nie jest to jedyne medium społecznościowe. Ba! W samej sieci reklamowej Facebooka istnieje kilkanaście umiejscowień reklam, w tym Messenger i Instagram, który może pomóc Twojej firmie rozszerzyć działania promocyjne na szerszą grupę docelową. Jedyne czego potrzebujesz na początek to strategia, skromny budżet i odrobina odwagi. Oczywiście możesz również skorzystać z usług doświadczonej agencji jak Socialtime.

25 mln użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą

Już od 1 grosza za jednostkowe dotarcie

Najskuteczniejsze narzędzia do mikro-targetowania reklam oraz analizy behawioralnej grup docelowych